WMHost > Asiakkaille > Tiedotteet > Uutistiedotteet > 5.1.2017 Suojaa Sivusi Sertifikaatilla

Google Chrome -selain alkaa varoittamaan käyttäjiä turvattomista HTTP-sivustoista

Google Chrome -selain alkaa varoittamaan tammikuusta 2017 alkaen turvattomista HTTP-sivustoista. Varoittaminen on osa Googlen pyrkimystä turvallisemman internetin puolesta. Googlen tavoite on, että tulevaisuudessa kaikki internetin sivustot ovat HTTPS-yhteyden takana. HTTPS-yhteys tarkoittaa salattua yhteyttä palvelimen ja päätelaitteen välillä.

Googlen uudistukset tulevat toimintaan vaiheittain. Ensimmäisessä Chromen päivityksessä varoitus tullaan näyttämään sivuilla, joilla kysytään salasanaa tai maksukorttitietoja. Tämän vaiheen jälkeen selain tulee näyttämään kaikilla sivustoilla punaisen varoitusikonin ja käyttäjää varoitetaan turvattomasta HTTP-sivustosta.

Not secure -varoitus

Varoitus voi heikentää kotisivujen luotettavuutta asiakkaiden silmissä. Lisäksi Google on kertonut salatun HTTPS-yhteyden parantavan sivujen hakukonesijoitusta.

Hanki SSL-sertifikaatti omalle verkkotunnukselle

Salattu HTTPS-yhteys vaatii omalle verkkotunnukselle SSL-sertifikaatin. Sertifikaatilla varmennetaan, että verkko-osoitteen taustalla oleva palvelin on oikea ja luotettava. SSL-sertifikaatti on digitaalinen varmenne, jonka allekirjoittaa luotettava sertifiointiauktoriteetti.

SSL-sertifikaatti omalle verkkotunnukselle

Olemme välittäneet luotettavia SSL-sertifikaatteja jo yli 15 vuoden ajan. Hoidamme sertifikaatin asennuksen, ylläpidon ja vuosittaisen uusimisen puolestasi.

SSL-sertifikaatti
Yhden sivun suojaamiseen, esim. yritys.fi ja www.yritys.fi
70 €/vuosi
Wildcard SSL-sertifikaatti
Useamman alisivun suojaamiseen, esim. intra.yritys.fi ja kauppa.yritys.fi
190 €/vuosi

Ota yhteyttä asiakaspalveluun ja tilaa sertifikaatti.

SSL-sertifikaatin hyödyt

Sivuston luotettavuus Salattu yhteys Hakukonenäkyvyys
 Toimiva sertifikaatti vahvistaa luotettavuutta asiakkaiden silmissä eikä turhia varoituksia suojaamattomasta yhteydestä näytetä.
 Liikenne on kokonaan salattua. Olipa sivustollasi sitten verkkokauppa tai pelkkä yhteydenottolomake, on kaikki liikenne salattua.
Google nostaa SSL-salattujen sivujen hakukonesijoituksia paremmiksi. SSL-sertifikaatti on siis edullinen tapa parantaa hakukonenäkyvyyttä.